8 Mayıs 2009 Cuma

Deniz Gezmiş'i Anarken - Sait Çelik

Deniz Gezmiş'i Anarken


Deniz Gezmişi birkaç kez gördüm.İstanbulda bir kaç toplantıda ve yine İstanbul Üsküdarda TİP nin binasında konuştuk.Ordan da mitinge gitmiştik.


Bir defasında da Reyhanlı’ya gelmiş Berber Çiçiye(Casun) beni sormuş.


Görüşemedik.


Sanıyorum o zaman Filistin’e gidecekti.

Yıllar sonra Deniz’in babası emekli ilköğretim müfettişi Cemil Amcayla tanıştım.


Kadıköy de ki işyerime sıkça gidip gelirdi.Denizin bazı akrabaları korkularından soyadlarını değiştirmişlerdi ona çok üzülürdü.


87 de CHP’den Milletvekili aday idi kazanamadı.


Hep Deniz’i anlatmasını istedim.Çocukluğunu geçliğini okuduğu okulları,sevgilisi var mıydı.sorular sorular.Cemil Amca bunalırdı sorularımdan her anlattığında da acı çektiğini hisseder,susar.Utanırdım.

Cemil Amca ‘Deniz ile tam bir fikir birliği içinde değildik ama Ülkenin bağımsızlığı konusunda fikirlerimiz aynıydı derdi.


Ve eklerdi Deniz 'Mustafa Kemal'e hayrandı onu bağımsızlık ve özgürlük mücadelesini şiar edinmişti.


Deniz tüm eylemlerinde Bağımsız Türkiye için mücadele ediyordu.

Attığı her adımda halkın bağımsızlığı ve özgürlüğünü düşünüyordu.


Deniz Gezmiş Devrim gazetesine verdiği röportajda


“Bugün Amerikan emperyalizmi saldırganlık yolunu seçmiştir. Buna karşı biz de, emperyalizmin parmağının bulunduğu her yerde ona karşı aynı silahlarla mücadele yolunu seçtik: tıpkı Mustafa Kemal’in 50 yıl önce yaptığı gibi. Emperyalizm bugün millici güçleri tasfiye etmek için listeler hazırlamakta ve bütün kurumlarımıza elini uzatmaktadır. Bizse onları defterden sileli çok oldu. Milli kurumlarımıza uzanan elleri de kırmakta kararlıyız” demiştir.


Deniz bilime inanırdı.Bu nedenle de İdamından önce babasına yazdığı mektupta kardeşinin bilim adamı olmasını istiyordu Deniz mektubunda


kitaplarımı küçük kardeşime bırakıyorum. kendisine özellikle tembih et, onun bilim adamı olmasını istiyorum, bilimle uğraşsın ve unutmasın ki bilimle uğraşmak da bir yerde insanlığa hizmettir” diye yazmıştır.”

Aklıma şimdiki yöneticilerimizin çocuklarına öğütledikleri geldi. Yaptıkları işten hareketle oğlum ‘pirinç sat,mısır sat,gemicik al diye öğütlemiş olmalılar.


Deniz gezmiş 1947 doğdu ve 1972 ,6 Mayısta idam edildi.


Bu 25 yıllık yaşamıyla bizlere örnek oldu.


Deniz sevgisiyle binlerce on binlerce kişi çocuğuna kardeşine DENİZ adını koydu.


Denizler Deniz doğurdu denizler okyanus oldu ve Amerikan Emperyalizmi elbette bu okyanusta boğulacak.

Yaşasın tam bağımsız Türkiye.

Sait Çelik – 06.05.09

http://www.reyhanli.com/haber/yazar.asp?yaziID=282